Jak działa raport Spłata zaległości ?

Spłata zaległości jest raportem sieciowym i jest dostępny w wersji 2.0.  Będzie pomocny dla klubów wystawiających faktury memoriałowe oraz klubów, które księgują przychody niezależnie od płatności klubowicza i nie posiadają faktur memoriałowych. Raport ten może pomóc uniknąć podwójnego księgowania przychodu.

Ważne! Raport pokazuje wpływy tylko dla płatności, które zostały opłacone z opóźnieniem (zaległe).

1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?

Przejdź do zakładki Raporty –> Finanse –> Spłata zaległości:

2. Jakie filtry są dostępne?

W raporcie dostępne są filtry:

A) Klub – filtr dostępny w przypadku klubu sieciowego, wybierz klub którego płatności chcesz sprawdzić
B) Data płatności – data oznaczenia płatności za ratę/opłatę
C) Termin płatności – data upłynięcia terminu płatności rat/opłat, wybierz jeden dzień lub przedział czasowy
D) Karnet – zdecyduj, czy raport powinien zwrócić wyniki dla wszystkich, czy tylko dla wybranych karnetów
E) Rata/opłata – wybierz, czy raport ma wygenerować płatności dla rat czy dla opłat
F) Operator – jest to pracownik przyjmujący płatność
G) Handlowiec – przypisany do profilu opiekun klubowicza
H) Tag – możliwość wyszukiwania płatności po tagach przypisanych do profili Klubowiczów
I) Forma płatności – będzie to forma płatności jaką Klubowicz opłacił zaległość. Dotyczy to typu formy płatności zgodnie z konfiguracją (nie dotyczy nazwy formy płatności) czyli jeżeli w klubie działa gotówka fiskalna oraz niefiskalna taka płatność wpada pod jeden typ gotówka.
J) Typ dokumentu – 5 możliwości: paragon, faktura do paragonu, faktura automatyczna, faktura memoriałowa, KP (niefiskalny dokument kasa przyjęła)

3. Jakie kolumny oraz opcje dostępne są w raporcie?

Po wybraniu filtrów i kliknięciu przycisku Szukaj dostępne jest podsumowanie, a wyniki wyszukiwania widoczne są w tabeli z kolumnami:

  • Klub zakupu karnetu – klub w którym został zakupiony  karnet w ramach którego została dokonana spłata zaległości
  • Wartość netto – wartość netto raty/opłaty
  • Wartość brutto – wartość brutto raty/opłaty

Do wyników wyszukiwania możesz dodać kolejne kolumny, w których pokazane będą dodatkowe informacje. Aby to zrobić kliknij przycisk “+ Wybierz informacje dodatkowe”:

Wybierz kolumny z dostępnej listy. Pole Klubowicz odblokowuje wyszarzone pola:

  • Grupa – opcja dostępna dla klubów sieciowych, włączana na zgłoszenie do Działu Support
  • Karnet – nazwa karnetu
  • Data wpłaty – data dokonania wpłaty przez Klubowicza
  • Termin płatności – data kiedy upłynął termin płatności za ratę/opłatę
  • Forma płatności – forma płatności jaką została spłacona należność
  • Klub macierzysty – Klub w którym klubowicz spłacający zaległość został dodany do systemu
  • Klubowicz – klubowicz, który spłacił należność
  • E-mail – adres e-mail klubowicza
  • ID klubowicza – systemowy numer klubowicza
  • Numer telefonu – numer telefonu klubowicza
  • Numer dokumentu – numer dokumentu, który powstał po spłacie zaległości – może to być również faktura memoriałowa wystawiona przed dokonaniem wpłaty
  • Okres raty – okres rozliczeniowy raty, która została spłacona, kolumna ta jest pusta w przypadku opłat
  • Stawka VAT – stawka VAT wynikająca z definicji karnetu/opłaty w momencie jego sprzedaży

Kliknij w przycisk Dodatkowe opcje aby: 

Wszystkie wyniki raportu możesz także wyeksportować do Excela:

Za pomocą przycisku Szablony filtrowania zapisz często używane filtry, co ułatwi kolejne wyszukiwania:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły