Retencja to wyrażony procentowo poziom utrzymania klubowiczów w klubie po określonym czasie. Raport Retencja Utrzymanie pozwala na wygenerowanie skutecznej retencji klubowiczów. Wykorzystaj potencjał, jaki tkwi w Twoich obecnych klubowiczach – to przecież o nich wiesz najwięcej!
1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?
Przejdź do zakładki Raporty –> Retencja –> Utrzymanie klubowiczów –> wybierz rok, który chcesz przeanalizować i kliknij w przycisk Szukaj:
2. Jakie są dostępne filtry?
W raporcie dostępne są filtry:
- rok – wybierz rok, który chcesz przeanalizować
- płeć – możesz mierzyć retencję osobno dla kobiet i mężczyzn
- tagi – wybierz konkretną grupę klubowiczów z przypisanym tagiem
- handlowiec – wybierz klubowiczów po przypisanym do nich handlowcu/opiekunie handlowym
- trener – możesz tez mierzyć retencję klubowiczów, którzy posiadają wspólnego instruktora prowadzącego
Dostępne są również dodatkowe opcje jak eksport do Excela:
3. Jak działa raport?
W raporcie analizowany jest każdy miesiąc z osobna. Analizowane miesiące znajdują się w linii poziomej.
W linii pionowej widoczne są miesiące, które minęły od miesiąca analizowanego. Dlatego raport ten analizujemy od góry do dołu.
Przykład: analizujemy styczeń 2021 roku. System w wierszu 0 pokazuje zawsze wartość 100. Wartość ta wyrażana jest w procentach. Wartość 100% stanowi liczbę Klubowiczów, która dołączyła do Klubu w styczniu. Należy pamiętać, że dane zawsze przeliczane są na podstawie aktywnych w ostatnim dniu miesiąca nowych Klubowiczów.
Analogicznie analizowany jest każdy wiersz i każda kolumna.
Kolejne wiersze będą pojawiały się do tego momentu aż liczba Klubowiczów nie osiągnie 0 %. Liczba wierszy może więc wynosić więcej niż 12.
Ważne! Raport przeliczany jest na koniec miesiąca.
Klikając w poszczególne wartości procentowe możesz zobaczyć listę osób, która wlicza się w wynik:
Po pojawieniu się listy klubowiczów pod przyciskiem Dodatkowe opcje pojawiają się inne funkcje:
- Wyślij maila do zaznaczonych – wyślij maila do klubowiczów oznaczonych na liście. Aby wysłać maila kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Mailer
- Wyślij maila do wszystkich – wyślij maila do klubowiczów całej listy klubowiczów. Aby wysłać sms kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Mailer
- Wyślij sms do zaznaczonych – wyślij wiadomość sms do klubowiczów oznaczonych na liście. Aby wysłać maila kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Smser
- Wyślij sms do wszystkich – wyślij wiadomość sms do klubowiczów całej listy klubowiczów. Aby wysłać sms kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Smser
- Dodaj punkty bonusowe do zaznaczonych – dodaj punkty bonusowe dla osób oznaczonych na liście
- Dodaj punkty bonusowe do wszystkich – dodaj punkty bonusowe do całej listy klubowiczów
- Dodaj działanie do zaznaczonych – dodaj działanie CRM dla osób oznaczonych na liście
- Dodaj działanie do wszystkich – dodaj działanie CRM do całej listy klubowiczów
- Dodaj taga do zaznaczonych – otaguj wyznaczonych klubowiczów, aby podjąć dalsze działania, znaleźć ich w innych raportach czy wysłać wiadomość do tej grupy
- Dodaj taga do wszystkich – otaguj klubowiczów z listy, aby podjąć dalsze działania, znaleźć ich w innych raportach czy wysłać wiadomość do tej grupy
Całościowy wynik raportu widoczny jest również na wykresie liniowym, dzięki czemu wynik możesz porównać z wartością modelową IHRSA: