Jak działa raport Retencja Utrzymanie klubowiczów?

Retencja to wyrażony procentowo poziom utrzymania klubowiczów w klubie po określonym czasie. Raport Retencja Utrzymanie pozwala na wygenerowanie skutecznej retencji klubowiczów.  Wykorzystaj potencjał, jaki tkwi w Twoich obecnych klubowiczach – to przecież o nich wiesz najwięcej!

1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?

Przejdź do zakładki Raporty –> Retencja –> Utrzymanie klubowiczów –> wybierz rok, który chcesz przeanalizować i kliknij w przycisk Szukaj:

 

2. Jakie są dostępne filtry?

W raporcie dostępne są filtry:

  • rok – wybierz rok, który chcesz przeanalizować
  • płeć – możesz mierzyć retencję osobno dla kobiet i mężczyzn
  • tagi – wybierz konkretną grupę klubowiczów z przypisanym tagiem
  • handlowiec – wybierz klubowiczów po przypisanym do nich handlowcu/opiekunie handlowym
  • trener – możesz tez mierzyć retencję klubowiczów, którzy posiadają wspólnego instruktora prowadzącego

Dostępne są również dodatkowe opcje jak eksport do Excela:

3. Jak działa raport?

W raporcie analizowany jest każdy miesiąc z osobna. Analizowane miesiące znajdują się w linii poziomej.

W linii pionowej widoczne są miesiące, które minęły od miesiąca analizowanego. Dlatego raport ten analizujemy od góry do dołu.

Przykład: analizujemy styczeń 2021 roku. System w wierszu pokazuje zawsze wartość 100. Wartość ta wyrażana jest w procentach.  Wartość 100% stanowi liczbę Klubowiczów, która dołączyła do Klubu w styczniu. Należy pamiętać, że dane zawsze przeliczane są na podstawie aktywnych w ostatnim dniu miesiąca nowych Klubowiczów.
Analogicznie analizowany jest każdy wiersz i każda kolumna.

Kolejne wiersze będą pojawiały się do tego momentu aż liczba Klubowiczów nie osiągnie 0 %.  Liczba wierszy może więc wynosić więcej niż 12.

Ważne! Raport przeliczany jest na koniec miesiąca.

Klikając w poszczególne wartości procentowe możesz zobaczyć listę osób, która wlicza się w wynik:

Po pojawieniu się listy klubowiczów pod przyciskiem Dodatkowe opcje pojawiają się inne funkcje:

  • Wyślij maila do zaznaczonychwyślij maila do klubowiczów oznaczonych na liście. Aby wysłać maila kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Mailer
  • Wyślij maila do wszystkich wyślij maila do klubowiczów całej listy klubowiczów. Aby wysłać sms kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Mailer
  • Wyślij sms do zaznaczonych – wyślij wiadomość sms do klubowiczów oznaczonych na liście. Aby wysłać maila kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Smser
  • Wyślij sms do wszystkich – wyślij wiadomość sms do klubowiczów całej listy klubowiczów. Aby wysłać sms kliknij w przycisk, a zostaniesz przeniesiony automatycznie do zakładki Marketing –> Smser
  • Dodaj punkty bonusowe do zaznaczonych – dodaj punkty bonusowe dla osób oznaczonych na liście
  • Dodaj punkty bonusowe do wszystkich – dodaj punkty bonusowe do całej listy klubowiczów
  • Dodaj działanie do zaznaczonych – dodaj działanie CRM dla osób oznaczonych na liście
  • Dodaj działanie do wszystkich – dodaj działanie CRM do całej listy klubowiczów
  • Dodaj taga do zaznaczonychotaguj wyznaczonych klubowiczów, aby podjąć dalsze działania, znaleźć ich w innych raportach czy wysłać wiadomość do tej grupy
  • Dodaj taga do wszystkichotaguj klubowiczów z listy, aby podjąć dalsze działania, znaleźć ich w innych raportach czy wysłać wiadomość do tej grupy

Całościowy wynik raportu widoczny jest również na wykresie liniowym, dzięki czemu wynik możesz porównać z wartością modelową IHRSA:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły