Jakie są różnice pomiędzy zamrożeniem a zawieszeniem karnetu?

W systemie eFitness dostępne są dwie formy wstrzymania karnetu: zawieszenie i zamrożenie. Zawieszenia i zamrożenia wstrzymują karnet na dni, tygodnie, miesiące lub pełne raty. Poznaj różnice między nimi i zdecyduj jakiej formy pauzowania karnetu będziesz używać w swoim klubie!

Różnice pomiędzy zawieszeniem i zamrożeniem karnetu

W zależności od potrzeb oraz konfiguracji karnetów i ustawień klubu, możesz korzystać z dowolnych opcji wstrzymania karnetu.

Zawieszenie karnetu jest elastyczne (może być wprowadzone w dowolnym czasie na dni tygodnie lub miesiące) i jest całkowicie bezpłatne dla Klubowicza. Zawieszenia mogą wprowadzać jedynie pracownicy klubu.

Zamrożenie jest nieco sztywniejszą formą wstrzymania karnetu, gdzie klubowicz zamraża pełne okresy raty i może zostać naliczona za to dodatkowa opłata. Zamrożenia można planować w przyszłości oraz wprowadzać w bieżącej racie(opcja wyłącznie dla karnetów typu open). Zamrożeniami mogą zarządzać pracownicy na Profilu klubowicza lub sam klubowicz na Strefie klubowicza.

Zawieszenie terminowe karnetu

Zawieszenia terminowe pozwala na elastyczne wstrzymanie karnetu na dni, tygodnie lub miesiące. Dzięki tej opcji możesz w każdej chwili zawiesić karnet np. z powodu kwarantanny, kontuzji, czy kłopotów technicznych w klubie. Zawieszenie terminowe możesz wprowadzić z datą wsteczną, np. wczorajszą, bieżącą lub zaplanować je w przyszłości.

Zawieszenie może bezpłatnie wydłużyć okres karnetu o dni zawieszenia. W tym przypadku zmienia się jedynie data końca karnetu, nie generuje się żadna dodatkowa rata:

W przypadku zawieszeń termin płatności w karnecie open może ulec zmianie zgodnie z zakładką Ustawienia klubu -> Konfiguracja -> Konfiguracja karnetów -> Konfiguracja karnetów.

Po wprowadzeniu zawieszenia terminowego w karnecie bezterminowym tworzy się luka pomiędzy okresami rozliczeniowymi (ratami), a termin płatności zostaje automatycznie przesunięty o liczbę dni zawieszenia.

Ważne! Liczba dostępnych dni/tygodni/miesięcy zawieszenia jest definiowana w edycji karnetu.

Więcej o zawieszeniach karnetów:
Jak skonfigurować zawieszenia i wprowadzić je w karnecie?
Jak liczyć zawieszenie wprowadzone w karnecie bezterminowym?

Wycofanie zawieszenia terminowego karnetu

Wycofując zawieszenie, usuwa się pełen zaplanowany okres wstrzymania karnetu. Jeśli klubowicz wykorzystał niepełny okres zawieszenia, należy usunąć zaplanowane zawieszenie i wprowadzić je raz jeszcze ze zmienioną długością zawieszenia.

Zawieszenie bezterminowe karnetu

Zawieszenie bezterminowe pozwala wstrzymać karnet bez ustalania z góry określonej liczby dni zawieszenia, np. w przypadku przewlekłej kontuzji klubowicza. Karnet może w międzyczasie stracić swoją ważność, ale po przywróceniu go z zawieszenia bezterminowego, wszystkie dni zawieszenia dodadzą się do daty końca karnetu i bezpłatnie go wydłużą:

Zawieszenie bezterminowe dodaje się z obecną datą, nie można go zaplanować w przyszłości, ani wprowadzić z datą wsteczną.

Zawieszenie bezterminowe jest zawsze dostępne dla karnetów open i karnetów wejściowych.

Zamrożenie karnetu

Zamrożenie karnetu pozwala na wstrzymanie karnetu na okres pełnej raty (pełnego okresu rozliczeniowego) i może być dodatkowo płatne (jest to opłata za utrzymanie aktywnego karnetu na stałych warunkach). Zamrożenia można również planować i z góry zaznaczyć w jakiej racie karnet będzie wstrzymany. Zamrożenia mogą być wykorzystywane np. dla karnetów studenckich, gdzie część klubowiczów wyjeżdża w okresie wakacyjnym.

Po zamrożeniu karnetu mogą wygenerować się dodatkowe raty wydłużające datę końca karnetu, których cena może być większa od zera:


W przypadku zamrożeń terminy płatności nie ulegają zmianie.

Zamrożenia można wprowadzać jedynie w bieżących i/lub przyszłych ratach. Nie można wprowadzić zamrożenia dla rat, które już minęły.

W przeciwieństwie do zawieszeń klubowicze mogą zamrażać/odmrażać karnet w Strefie klubowicza.

Ważne! Liczba dostępnych zamrożeń jest definiowana w edycji karnetu. Dla karnetów wejściowych zamrożenia nie są dostępne.

Więcej o zamrożeniach:
Jak skonfigurować zamrożenie i wprowadzić je w karnecie typu open z więcej niż jedną ratą?
Jak skonfigurować zamrożenie i wprowadzić je w karnecie bezterminowym?

Wycofanie zamrożenia w trakcie jego trwania

Gdy klubowicz wycofa zamrożenie w trakcie trwania raty i rata zamrożeniowa jest już opłacona, to karnet będzie ponownie aktywny, ale cena raty nie wróci do ceny pierwotnej:

Dla karnetów z schematem płatności “dopełnienie” jest możliwość wyliczania raty dopełnieniowej po wycofaniu zamrożenia, dzięki czemu klubowicz zobaczy na swoim Profilu dwie raty:

  • ratę zamrożeniową – czyli cenę za wstrzymanie karnetu
  • ratę dopełnieniową – wyliczoną proporcjonalnie z pełnej ceny raty bez dni kiedy karnet był zamrożony

W celu uruchomienia tej opcji napisz zgłoszenie do Działu Support:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły