Jak działa raport Zaległości w płatnościach?

Raport zaległości w płatnościach pomoże sprawdzić zadłużenia w ramach rat jak również opłat. Raport możesz sortować ogólnie po zaległościach, po klubowiczach i ich zsumowanych zaległościach, po formach płatności oraz karnetach w których najczęściej występują zaległości. Dzięki temu możesz podjąć skuteczne działania windykacyjne oraz sprawdzić czy konieczne są zmiany w ofercie sprzedażowej.

1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?

Przejdź do zakładki Raporty –> Finanse –>Zaległości w płatnościach:

2. Jakie filtry są dostępne?

W raporcie dostępne są filtry:

A) Klub – filtr dostępny w przypadku klubu sieciowego
B) Typ raportu – do wyboru są 4 możliwości opisane w tym artykule poniżej
C) Zakres raportu – wybierz zakres dat w którym mieści się termin płatności zaległej raty
D) Od/Do – wybierz zakres dat w którym mieści się termin płatności zaległej raty
E) Status – w raporcie Zaległości w płatnościach widoczni są klubowicze wyłącznie z trzema statusami: Active: Debt, Ex: Debt oraz Employee
F) Handlowiec – opiekun klubowicza
G) Data dodania od/do – data dodania karnetu na profilu klubowicza
H) Typ – możliwość sprawdzenia zaległości osobno dla rat oraz opłat
I) Forma płatności – forma płatności przypisana do karnetu
J) Opłaty – możliwość sprawdzenia zaległości dla konkretnych opłat dodatkowych
K) Karnet – możliwość sprawdzenia zaległości dla konkretnych karnetów
L) Użytkownik – pracownik dodający karnet do profilu klubowicza
M) Tagi – możliwość sprawdzenia zaległości dla konkretnych tagów przypisanych do klubowiczów
N) Aktywność – możliwość sprawdzenia zaległości po ilości wejść klubowiczów
O) Płeć – możliwość sprawdzenia zaległości po płci
P) Dokument memoriałowy – możliwość sprawdzenia zaległości po wystawionych dokumentach memoriałowych

3. Jakie kolumny dostępne są w raporcie?

Po wybraniu filtrów i kliknięciu przycisku Szukaj dostępne jest podsumowanie, a wyniki wyszukiwania widoczne są w tabeli z kolumnami.

Dla różnych typów raportu wyświetlane są inne kolumny w tabeli:

A) Lista zaległości – za pomocą tego typu wyniki sortowane są po zaległościach, które nie są sumowane, dlatego jeśli jeden klubowicz nie opłacił dwóch rat, będzie wyświetlany w tym widoku w dwóch osobnych wierszach

  • Klub – klub w którym został sprzedany karnet
  • Numer karty – numer karty klubowicza
  • Nazwisko i imię – klubowicz którego rata lub opłata nie została zapłacona
  • Status – status klubowicza
  • Nazwa karnetu – nazwa karnetu w ramach którego istnieje zaległość
  • Dodany dnia – data sprzedaży karnetu
  • Okres rozliczeniowy raty – okres rozliczeniowy raty zgodnie z ustawieniami karnetu
  • Cena raty – cena raty karnetu
  • Termin płatności – termin płatności wskazany przy racie
  • Przeterminowane dni – liczba dni po terminie płatności
  • E-mail – adres e-mail wprowadzony w danych klubowicza

Możesz wybrać również dodatkowe kolumny jak:

  • ID klubowicza – numer systemowy klubowicza
  • Forma płatności – forma płatności przypisana do karnetu
  • Pesel – numer PESEL wprowadzony w danych klubowicza
  • Miasto – miasto wprowadzone w danych klubowicza
  • Hrabstwo – nazwa hrabstwa wprowadzona w danych klubowicza
  • Kod pocztowy – kod pocztowy wprowadzony w danych adresowych klubowicza
  • Ulica – nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
  • Numer domu – numer domu wprowadzony w danych adresowych klubowicza
  • Ulica druga linia – dalsza nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
  • Numer rachunku bankowego – numer rachunku bankowego klubowicza
  • Nazwa banku – nazwa banku klubowicza
  • Nazwa właściciela konta bankowego – nazwa właściciela konta bankowego klubowicza
  • Adres właściciela konta bankowego – adres właściciela konta bankowego klubowicza
  • Portfel – środki na portfelu klubowicza
  • Nr umowy – systemowy numer karnetu klubowicza
  • Karnet ważny od/do – daty ważności karnetu klubowicza
  • Dane odnośnie adresu korespondencyjnego klubowicza
  • Wiek – wiek klubowicza
  • Płeć – płeć klubowicza
  • Handlowiec – opiekun klubowicza
  • Dodał karnet – pracownik, który sprzedał karnet
  • Numer dokumentu – numer dokumentu osobistego klubowicza

B) Grupuj po klubowiczach – za pomocą tego typu zaległości są sumowane, dlatego jeśli jeden klubowicz nie opłacił dwóch rat, będzie wyświetlany w tym widoku w jednym wierszu, a jego zaległość będzie zsumowana

  • Klub – klub w którym został sprzedany karnet
  • Numer karty – numer karty klubowicza
  • Nazwisko i imię – klubowicz którego rata lub opłata nie została zapłacona
  • Status – status klubowicza
  • E-mail – adres e-mail wprowadzony w danych klubowicza
  • Numer telefonu – numer telefonu wprowadzony w danych klubowicza
  • Zaległość – zsumowane kolumny Suma rat oraz Suma opłat, całkowita zaległość klubowicza
  • Suma rat – zsumowane wartości rat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
  • Suma opłat – zsumowane wartości opłat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
  • Liczba rat – liczba rat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
  • Liczba opłat – liczba opłat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności

Możesz wybrać również dodatkowe kolumny jak:

  • ID klubowicza – numer systemowy klubowicza
  • Pesel – numer PESEL wprowadzony w danych klubowicza
  • Miasto – miasto wprowadzone w danych klubowicza
  • Hrabstwo – nazwa hrabstwa wprowadzona w danych klubowicza
  • Kod pocztowy – kod pocztowy wprowadzony w danych adresowych klubowicza
  • Ulica – nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
  • Numer domu – numer domu wprowadzony w danych adresowych klubowicza
  • Ulica druga linia – dalsza nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
  • Portfel – środki na portfelu klubowicza
  • Dane odnośnie adresu korespondencyjnego klubowicza
  • Handlowiec – opiekun klubowicza

C) Grupuj po formach płatności – za pomocą tego typu wyniki sortowane są po formach płatności, które są ustawione w karnetach w ramach których istnieje zaległość. Wartości są sumowane dla danej formy płatności

  • Klub – klub w którym został sprzedany karnet z tą formą płatności
  • Forma płatności – nazwa formy płatności
  • Zaległość – kwota zaległości w złotówkach
  • Zaległość [%] – procentowa kwota zaległości
  • Liczba – liczba zaległych/rat opłat
  • Liczba [%] – procentowa wartość zaległych rat/opłat

D) Grupuj po karnetach – za pomocą tego typu wyniki sortowane są po karnetach w ramach których istnieje zaległość. Wartości są sumowane dla danego karnetu (nazwy karnetu)

  • Klub – klub w którym został sprzedany karnet
  • Nazwa karnetu – nazwa sprzedanego karnetu
  • Zaległość – kwota zaległości w złotówkach
  • Zaległość [%] – procentowa kwota zaległości
  • Liczba – liczba zaległych/rat opłat
  • Liczba [%] – procentowa wartość zaległych rat/opłat

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły