Raport zaległości w płatnościach pomoże sprawdzić zadłużenia w ramach rat jak również opłat. Raport możesz sortować ogólnie po zaległościach, po klubowiczach i ich zsumowanych zaległościach, po formach płatności oraz karnetach w których najczęściej występują zaległości. Dzięki temu możesz podjąć skuteczne działania windykacyjne oraz sprawdzić czy konieczne są zmiany w ofercie sprzedażowej.
1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?
Przejdź do zakładki Raporty –> Finanse –>Zaległości w płatnościach:
2. Jakie filtry są dostępne?
W raporcie dostępne są filtry:
A) Klub – filtr dostępny w przypadku klubu sieciowego
B) Typ raportu – do wyboru są 4 możliwości opisane w tym artykule poniżej
C) Zakres raportu – wybierz zakres dat w którym mieści się termin płatności zaległej raty
D) Od/Do – wybierz zakres dat w którym mieści się termin płatności zaległej raty
E) Status – w raporcie Zaległości w płatnościach widoczni są klubowicze wyłącznie z trzema statusami: Active: Debt, Ex: Debt oraz Employee
F) Handlowiec – opiekun klubowicza
G) Data dodania od/do – data dodania karnetu na profilu klubowicza
H) Typ – możliwość sprawdzenia zaległości osobno dla rat oraz opłat
I) Forma płatności – forma płatności przypisana do karnetu
J) Opłaty – możliwość sprawdzenia zaległości dla konkretnych opłat dodatkowych
K) Karnet – możliwość sprawdzenia zaległości dla konkretnych karnetów
L) Użytkownik – pracownik dodający karnet do profilu klubowicza
M) Tagi – możliwość sprawdzenia zaległości dla konkretnych tagów przypisanych do klubowiczów
N) Aktywność – możliwość sprawdzenia zaległości po ilości wejść klubowiczów
O) Płeć – możliwość sprawdzenia zaległości po płci
P) Dokument memoriałowy – możliwość sprawdzenia zaległości po wystawionych dokumentach memoriałowych
3. Jakie kolumny dostępne są w raporcie?
Po wybraniu filtrów i kliknięciu przycisku Szukaj dostępne jest podsumowanie, a wyniki wyszukiwania widoczne są w tabeli z kolumnami.
Dla różnych typów raportu wyświetlane są inne kolumny w tabeli:
A) Lista zaległości – za pomocą tego typu wyniki sortowane są po zaległościach, które nie są sumowane, dlatego jeśli jeden klubowicz nie opłacił dwóch rat, będzie wyświetlany w tym widoku w dwóch osobnych wierszach
- Klub – klub w którym został sprzedany karnet
- Numer karty – numer karty klubowicza
- Nazwisko i imię – klubowicz którego rata lub opłata nie została zapłacona
- Status – status klubowicza
- Nazwa karnetu – nazwa karnetu w ramach którego istnieje zaległość
- Dodany dnia – data sprzedaży karnetu
- Okres rozliczeniowy raty – okres rozliczeniowy raty zgodnie z ustawieniami karnetu
- Cena raty – cena raty karnetu
- Termin płatności – termin płatności wskazany przy racie
- Przeterminowane dni – liczba dni po terminie płatności
- E-mail – adres e-mail wprowadzony w danych klubowicza
Możesz wybrać również dodatkowe kolumny jak:
- ID klubowicza – numer systemowy klubowicza
- Forma płatności – forma płatności przypisana do karnetu
- Pesel – numer PESEL wprowadzony w danych klubowicza
- Miasto – miasto wprowadzone w danych klubowicza
- Hrabstwo – nazwa hrabstwa wprowadzona w danych klubowicza
- Kod pocztowy – kod pocztowy wprowadzony w danych adresowych klubowicza
- Ulica – nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
- Numer domu – numer domu wprowadzony w danych adresowych klubowicza
- Ulica druga linia – dalsza nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
- Numer rachunku bankowego – numer rachunku bankowego klubowicza
- Nazwa banku – nazwa banku klubowicza
- Nazwa właściciela konta bankowego – nazwa właściciela konta bankowego klubowicza
- Adres właściciela konta bankowego – adres właściciela konta bankowego klubowicza
- Portfel – środki na portfelu klubowicza
- Nr umowy – systemowy numer karnetu klubowicza
- Karnet ważny od/do – daty ważności karnetu klubowicza
- Dane odnośnie adresu korespondencyjnego klubowicza
- Wiek – wiek klubowicza
- Płeć – płeć klubowicza
- Handlowiec – opiekun klubowicza
- Dodał karnet – pracownik, który sprzedał karnet
- Numer dokumentu – numer dokumentu osobistego klubowicza
B) Grupuj po klubowiczach – za pomocą tego typu zaległości są sumowane, dlatego jeśli jeden klubowicz nie opłacił dwóch rat, będzie wyświetlany w tym widoku w jednym wierszu, a jego zaległość będzie zsumowana
- Klub – klub w którym został sprzedany karnet
- Numer karty – numer karty klubowicza
- Nazwisko i imię – klubowicz którego rata lub opłata nie została zapłacona
- Status – status klubowicza
- E-mail – adres e-mail wprowadzony w danych klubowicza
- Numer telefonu – numer telefonu wprowadzony w danych klubowicza
- Zaległość – zsumowane kolumny Suma rat oraz Suma opłat, całkowita zaległość klubowicza
- Suma rat – zsumowane wartości rat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
- Suma opłat – zsumowane wartości opłat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
- Liczba rat – liczba rat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
- Liczba opłat – liczba opłat nieopłaconych zgodnie z terminem płatności
Możesz wybrać również dodatkowe kolumny jak:
- ID klubowicza – numer systemowy klubowicza
- Pesel – numer PESEL wprowadzony w danych klubowicza
- Miasto – miasto wprowadzone w danych klubowicza
- Hrabstwo – nazwa hrabstwa wprowadzona w danych klubowicza
- Kod pocztowy – kod pocztowy wprowadzony w danych adresowych klubowicza
- Ulica – nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
- Numer domu – numer domu wprowadzony w danych adresowych klubowicza
- Ulica druga linia – dalsza nazwa ulicy wprowadzona w danych adresowych klubowicza
- Portfel – środki na portfelu klubowicza
- Dane odnośnie adresu korespondencyjnego klubowicza
- Handlowiec – opiekun klubowicza
C) Grupuj po formach płatności – za pomocą tego typu wyniki sortowane są po formach płatności, które są ustawione w karnetach w ramach których istnieje zaległość. Wartości są sumowane dla danej formy płatności
- Klub – klub w którym został sprzedany karnet z tą formą płatności
- Forma płatności – nazwa formy płatności
- Zaległość – kwota zaległości w złotówkach
- Zaległość [%] – procentowa kwota zaległości
- Liczba – liczba zaległych/rat opłat
- Liczba [%] – procentowa wartość zaległych rat/opłat
D) Grupuj po karnetach – za pomocą tego typu wyniki sortowane są po karnetach w ramach których istnieje zaległość. Wartości są sumowane dla danego karnetu (nazwy karnetu)
- Klub – klub w którym został sprzedany karnet
- Nazwa karnetu – nazwa sprzedanego karnetu
- Zaległość – kwota zaległości w złotówkach
- Zaległość [%] – procentowa kwota zaległości
- Liczba – liczba zaległych/rat opłat
- Liczba [%] – procentowa wartość zaległych rat/opłat