Jak działa raport Przychód?

Raport przychodów jest raportem sieciowym, bazującym na dokumentach wystawionych do płatności. Możemy dzięki niemu wyraportować przychód za sprzedaż usług, artykułów barowych. Raport obejmuje również raty i opłaty – niekoniecznie opłacone, ale wszystkie do których został wystawiony dokument tj. faktura lub paragon.

1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?

Przejdź do zakładki Raporty –> Finanse –> Przychód:

2. Jakie filtry są dostępne?

W raporcie dostępne są filtry:

A) Klub – widoczny dla klubów sieciowych. Możesz wybrać jeden, kilka lub wszystkie kluby w sieci
B) Od/Do – wybierz zakres dat dla jakich chcesz sprawdzić przychód
C) Tagi – możliwość wyszukiwania dokumentów po tagach przypisanych do profili Klubowiczów
D) Forma płatności –
jest to forma płatności jaka widnieje na dokumencie. Jeśli faktura została wystawiona z formą płatności przelew, a finalnie została rozliczona gotówką to forma płatności będzie widniała jako przelew
E) Zapłacono –
informacja o tym, czy dany dokument został opłacony
F) Przeterminowany –
możesz wyszukać dokumenty, które nie zostały opłacone w terminie lub wszystkie, których termin płatności jeszcze nie minął
G) Trener –
możliwość wyszukania trenera prowadzącego przypisanego do profilu Klubowicza
H) Handlowiec –
filtruj po handlowcu przypisanym do Profilu klubowicza
I) Typ operacji – dzieli się na kilka opcji do wyboru: 

  • Wszystkie – raport pokaże wszystkie wystawione w danym okresie czasu dokumenty: korekty, anulowane paragony, faktury, paragony
  • Paragon – zobaczymy transakcje do których został wystawiony paragon, paragon wstrzymany oraz paragon został anulowany tzn. jeśli została zakupiona woda, której wartość brutto wynosi 5 zł i do tej sprzedaży został wystawiony paragon, a następnie paragon został anulowany, to w raporcie zobaczymy wystawiony paragon oraz anulację paragonu z wartościami minusowymi. Tym sposobem przychód z tej transakcji będzie wynosił 0.
  • Faktura do paragonu – po wybraniu tego filtra pojawiają się wszystkie wystawione faktury do paragonu oraz korekty tych faktur.

    Ważne! Jeśli do paragonu została wystawiona faktura to ten paragon nie pojawi się już w raporcie, jeśli typ operacji będzie wybrany jako “paragony”. Ta operacja pojawi się tylko wówczas, jeśli wybierzemy typ operacji “faktura do paragonu”.

  • Faktura automatyczna – po wybraniu tego filtra pojawią się wszystkie faktury wystawione automatycznie tj. faktura do płatności elektronicznych, faktura do przelewów, płatności w barze, karnetów, importu przelewów, faktury memoriałowe oraz korekty do wszystkich wymienionych typów faktur wyrównujące przychód
  • Faktura ręczna – wszystkie ręczne wygenerowane przez klub faktury ora korekty tych faktur wyrównujące przychód

3. Jakie kolumny oraz opcje dostępne są w raporcie?

Po wybraniu filtrów i kliknięciu przycisku Szukaj, wyniki wyszukiwania pokażą się w tabeli z kolumnami:

  • Klub – klub w którym został wystawiony dokument
  • Data wystawienia – data wystawienia dokumentu wraz z godziną
  • Numer dokumentu – numer faktury lub paragonu przypisany przez system
  • Typ operacji – kolumna wyświetla jeden z typów dokumentów: faktura, paragon, anulacja paragonu, korekta faktury
  • Kategoria sprzedaży – kategoria sprzedaży wprowadzona przy tworzeniu artykułu, usługi lub karnetu
  • Nazwa – nazwa towaru lub usługi dla których został wystawiony dokument
  • Ilość – ilość towarów sprzedanych i znajdujących się na wystawionym dokumencie – przy anulacji paragonu i fakturze korygującej te wartości mogą być ujemne
  • Wartość netto – wartość netto poszczególnej pozycji – przy anulacji paragonu i fakturze korygującej te wartości mogą być ujemne
  • Wartość brutto – wartość brutto poszczególnej pozycji z dokumentu – przy anulacji paragonu i fakturze korygującej te wartości mogą być ujemne
  • Wartość VAT – wartość VAT poszczególnej pozycji z wystawionego dokumentu – przy anulacji paragonu i fakturze korygującej te wartości mogą być ujemne
  • Termin płatności – termin płatności z dokumentu, w przypadku paragonu terminem płatności będzie termin jego wygenerowania
  • Data płatności – data opłacenia dokumentu
  • Okres rozliczeniowy raty – jeśli dokument został wystawiony do raty, to wtedy pojawi się w tej kolumnie wartość
  • NIP firmy – w kolumnie pojawi się numer NIP, jeśli dokument został wystawiony na firmę lub klienta firmowego (do którego przypisana jest firma)

Możesz wybrać również dodatkowe kolumny takie jak:

  • Nazwisko i imię – klubowicz dla którego został wystawiony dokument, w przypadku sprzedaży detalicznej kolumna pozostanie pusta
  • Identyfikator płatnika – identyfikator wprowadzony na profilu klubowicza w zakładce Dane –> Dane bankowe
  • Trener – trener prowadzący przypisany do profilu
  • Handlowiec – opiekun klienta przypisany do profilu
  • Brutto paragon – wartość brutto poszczególnej pozycji na paragonie (jeśli nastąpiła anulacja paragonu to ta wartość będzie wynosiła 0)
  • Brutto FV do paragonu – wartość brutto poszczególnych pozycji na fakturze do paragonu (jeśli do paragonu została wystawiona faktura, w kolumnie Brutto – paragon nie pokaże się wartość paragonu)
  • Brutto FV od aut. – wartość brutto poszczególnej pozycji na fakturze wystawionej automatycznie przez system np do płatności online
  • Brutto FV manualna – wartość brutto poszczególnej pozycji na fakturze wystawionej ręcznie przez Klub
  • Brutto FV terminowa – wartość brutto opłaconej faktury memoriałowej zgodnie z terminem płatności
  • Przeterminowane dni – ilość dni, które minęły od terminu płatności uwzględnionego na dokumencie np. na FV memoriałowej czy ręcznie wystawionej faktury
  • Forma płatności – forma płatności z wystawionego dokumentu
  • VAT – informacja z jaką stawką VAT został wystawiony dokument do usługi, artykułu, raty lub opłaty

Dodatkowe kolumny wybierzesz przez przycisk Zarządzanie kolumnami, a następnie wybór z listy:

Dodatkowo dane zawarte w raporcie możesz wyeksportować do Excela klikając na „Dodatkowe opcje” -> Export do Excela:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły