Jak anonimizować dane w systemie?

Anonimizacja polega na przekształceniu danych osobowych w taki sposób, aby nie były możliwe do zidentyfikowania. Skorzystaj z dwóch możliwości zanonimizowania danych w systemie eFitness:

Anonimizacja wykonywana automatycznie

1. Jak ustawić automatyczną anonimizację?

Przejdź do zakładki Ustawienia klubu → Konfiguracja → Opcje klubowicza → RODO → zaznacz na TAK suwak przy odpowiednich danych

Ważne! Aby anonimizacja automatyczna zaczęła działać konieczne jest również napisanie zgłoszenia do Działu Helpdesk z prośbą o włączenie działania suwaków zaznaczonych na TAK.

2. Jak działają zaznaczone suwaki?

Nazwa suwaka Jakie dane są anonimizowane? (zamiast danych zostaje podstawione losowe ID) Jakie dane są usuwane?
Dane osobowe
  • imię,
  • nazwisko,
  • PESEL,
  • firma, która jest zdefiniowana jako osoba fizyczna i jest przypięta do profilu Klubowicza
  • szablon umowy
  • przy fakturach Klubowicza pozostaje wyłącznie opcja usunięcia/kosza
  • na liście faktur i paragonów w polu kontrahent również podstawiane jest ID
  • numer karty Klubowicza
  • numer PIN
  • numer dowodu osobistego
  • numer NIP
  • firma
  • numer telefonu komórkowego
  • numer telefonu domowego
  • e-mail
  • ulica, nr domu, miasto
  • pole inny płatnik
  • uwagi, zainteresowania w klubie, potrzeby
  • danek bankowe: systemowy nr rachunku bankowego, numer rachunku bankowego, nazwa banku, nazwa właściciela rachunku bankowego, adres, identyfikator płatnika
  • dokumenty dodane na profilu
  • karta kredytowa i polecenie zapłaty
  • zgody osobowe
  • usuwana jest cała zakładka Finanse i LOG na profilu
Dane medyczne
  • badania i pomiary – zakładka Wyniki na profilu Klubowicza
  • notatkę (CRM) z typem zdrowie
Dane fotograficzne
  • zdjęcie profilowe Klubowicza
Dane finansowe
  • informacje na fakturze jak odbiorca, adres
  • zakładka Paragony – anonimizowane jest pole kontrahent
  • zakładka Transakcje – anonimizowane jest pole kontrahent
  • przy fakturze zanonimizowanej osoby pozostaje jedynie ikona kosza – usuwana jest możliwość edycji (faktura jest nadal możliwa do pobrania)
Dane treningowe
  • wyniki ćwiczeń z zakładki grywalizacja i na profilu Klubowicza
  • notatka (CRM) z typem trening
Dane o pracownikach
  • login
  • imię i nazwisko
  • drugie imię
  • PESEL
  • nazwa kasjera
  • nazwa sprzedawcy na fakturze
  • e-mail
  • numer kierunkowy i numer telefonu
  • numer dowodu
  • opis i zdjęcie instruktora (Dane do grafiku)
  • nazwa na kalendarzu (Dane do grafiku)
  • telefon i e-mail kontaktowy(Dane do grafiku)
  • powiązanie z Klubowiczem (natomiast profil powiązanego Klubowicza pozostaje w widoczny w zakładce Klubowicze)

Wszystkie suwaki dotyczące danych Klubowicza są anonimizowane po wskazanym czasie od zakończenia umowy:

W przypadku danych pracownika dane są anonimizowane po wskazanym czasie od usunięcia zatwierdzenia:

Anonimizacja wykonywana przez Obsługę klubu dla pojedynczego profilu Klubowicza

1. Jak wykonać taką anonimizację?

Przejdź na profil klienta –> ikona trzech kropek –> wybierz Anonimizuj:

Anonimizacja ręczna usuwa/anonimizuje te same dane, co anonimizacja automatyczna.

Ważne! Włączenie działania anonimizacji ręcznej nie musi być zgłaszane do Działu Helpdesk, jest to opcja dostępna domyślnie.

Taka anonimizacja może być zablokowana w przypadku:

  • posiadania aktywnej umowy,

  • środków na portfelu,

  • otwartego procesu windykacyjnego(kartoteka windykacji)

  • włączonej opcji ograniczenia przetwarzania danych

Wyświetlany jest wtedy komunikat:

2. Jak wygląda zanonimizowany profil?

Zablokowanie anonimizacji Klubowicza

Możesz zablokować możliwość anonimizacji dla wybranego profilu Klubowicza przez ikonę trzech kropek i włączenie ograniczenia przetwarzania danych:

Domyślnie opcja ta jest włączona i dane są możliwe do zanonimizowania:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły