Jak działa raport Sprzedaż-szczegóły 2.0?

W tym artykule dowiesz się, jak działa oraz jakie możliwości oferuje raport Sprzedaż-szczegóły 2.0. Dzięki niemu sprawdzisz m.in. sprzedaż w klubie, wszystkie wystawione dokumenty fiskalne, sprzedaż detaliczną oraz tą przypisaną do klubowicza. Przeanalizuj sprzedaż w danych godzinach, przypisaną do danego opiekuna czy dla konkretnych artykułów lub usług. 

1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?

Przejdź do zakładki Raporty –> Sprzedaż –> Sprzedaż – szczegóły 2.0:

2. Jakie filtry są dostępne?

Wszystkie filtry w raporcie dostępne są po kliknięciu w przycisk Więcej filtrów:

W raporcie dostępne są filtry:

A) Klub – filtr dostępny w przypadku klubu sieciowego, wybierz klub dla którego chcesz sprawdzić sprzedaż. Filtr dostępny w sieci klubów.
B) Typ
– możesz wybrać jakiego typu transakcje chcesz sprawdzić, możliwe opcje do wyboru to:
– Artykuł czyli sprzedaż barowa towaru, którego stany magazynowe są ewidencjonowane,
– Usługa – czyli sprzedaż barowa towarów oznaczonych w definicji jako usługi oraz treningów personalnych,
– Rata – opłacone raty w ramach karnetu,
– Opłata
– opłacone opłaty dołączane do karnetu,
– Zajęcia – opłacone zajęcia w ramach funkcjonalności „P
ay as you go”,
– Rata: zamrożenie
– opłacone raty zamrożeniowe
C) Data – wybierz datę z jaką chcesz sprawdzić w klubie
D) Godzina od
– w jakich godzinach została wykonana transakcja
E) Godzina do – w jakich godzinach została wykonana transakcja. Możesz np. przeanalizować sprzedaż artykułów barowych w godzinach porannych i porównać ze sprzedażą w godzinach popołudniowych.
F) Artykuł – wyszukiwarka po nazwie artykułu ze stanem magazynowym, usługi lub treningu personalnego. Możesz wyszukać konkretny artykuł, którego sprzedaż chcesz przeanalizować.
G) Handlowiec -wyszukiwarka po imieniu pracownika oznaczonego jako handlowca. Możesz przeanalizować zysk ze sprzedaży dla Klubowiczów przypisanych do danego opiekuna
H) Operator – wyszukiwarka po imieniu pracownika, który zrealizował sprzedaż
I) Forma płatności – jest to forma płatności jaką została opłacona usługa/artykuł/rata/opłata. Należy pamiętać, że na liście wyboru znajdują się typy płatności. Jeśli więc w Twoim klubie masz utworzoną niefiskalną formę płatności o nazwie „niefiskalna płatność”, która jest typem gotówkowym, to zakupy opłacone tą formą płatności pojawią się w raporcie jako zakupy z formą płatności gotówka.
J) Kategoria sprzedaży –
dodatkowa kategoria służąca do szczegółowego raportowania sprzedaży np. po nazwie dostawcy artykułów. Takie kategorie możesz zdefiniować w zakładce Ustawienia klubu –> Konfiguracja –> Sprzedaż –> kategorie sprzedaży.
K) Tag – sprawdź sprzedaż przez wybranie otagowanej grupy klubowiczów
L) Klubowicz –
możesz przeanalizować sprzedaż przypisaną do danego klubowicza
M) Typ dokumentu –
możesz wybrać sprzedaż dla której wystawił się paragon czy faktura. Domyślna wartość dla tego filtru to dowolne, w wynikach pokażą się wtedy też transakcje do których nie został wystawiony żaden dokument. Możliwe opcje do wyboru to:
– paragon,
– faktura automatyczna – czyli automatyczna, która powstaje po płatności online i memoriałowa opłacona,
– faktura do paragonu,
– KP – czyli sprzedaż bez dokumentu fiskalnego,
– RW -rozchód wewnętrzny/rozliczenie poza barem. Jeśli chcesz sprawdzić stan kasy to należy ten typ odznaczyć. Rozchód wewnętrzny nie jest sprzedażą → natomiast cena pojawi się w raporcie przy danej transakcji.
N) Opłacone portfelem –
sprawdzisz, co zostało opłacone przez Portfel

3. Jakie kolumny oraz opcje dostępne są w raporcie?

Po wybraniu filtrów i kliknięciu przycisku Szukaj dostępne jest podsumowanie, a wyniki wyszukiwania widoczne są w tabeli z kolumnami:

  • Klub-sprzedaż – kolumna dostępna w sieci klubów. Nazwa klubu, dla którego wygenerowana została wartość sprzedaży
  • Liczba – liczba sprzedanych artykułów/usług, opłaconych rat/opłat oraz zajęć
  • Wartość netto – wartość netto sprzedaży
  • Wartość brutto – wartość brutto sprzedaży

Do wyników wyszukiwania możesz dodać kolejne kolumny, w których pokazane będą dodatkowe informacje. Aby to zrobić kliknij przycisk “+ Wybierz informacje dodatkowe”:

Wybierz kolumny i grupowanie z dostępnej listy:

  • Klub dodania karnetu – kolumna dostępna w sieci klubów. Zasady działania kolumny:
    – jeśli sprzedaż została zrealizowana dla gościa klubu (bez profilu klubowicza) – pojawi się nazwa klubu, w którym jest realizowana sprzedaż,
    – jeśli klubowicz nie posiada karnetu (Status: No status) – pojawi się nazwa klubu, w którym jest realizowana sprzedaż,
    – jeśli klubowicz posiada karnet w klubie A, natomiast kupuje artykuł w klubie B to pojawi się klub, w którym jest realizowana sprzedaż artykułu – czyli klub B
  • ID klubu – w kolumnie widoczny jest numer ID klubu, gdzie wykonana została sprzedaż
  • Data – data wykonania transakcji
  • Nazwa – jest to nazwa usługi/artykułu/zajęć/opłaty, w przypadku raty jest to nazwa karnetu
  • Typ – informacja jakiego typu transakcje zostały wykonane, możliwe opcje:
    – Artykuł czyli sprzedaż barowa towaru, którego stany magazynowe są ewidencjonowane,
    – Usługa – czyli sprzedaż barowa towarów oznaczonych w definicji jako usługi oraz treningów personalnych,
    – Rata – opłacone raty w ramach karnetu,
    – Opłata
    – opłacone opłaty dołączane do karnetu,
    – Zajęcia – opłacone zajęcia w ramach funkcjonalności „P
    ay as you go”,
    – Rata: zamrożenie
    – opłacone raty zamrożeniowe
  • Kategoria sprzedaży – dodatkowa kategoria służąca do szczegółowego raportowania sprzedaży np. po nazwie dostawcy artykułów. Takie kategorie możesz zdefiniować w zakładce Ustawienia klubu –> Konfiguracja –> Sprzedaż –> kategorie sprzedaży.
  • VAT – stawka VAT jaka jest doliczana do danego towaru/usługi/raty/zajęć
  • ID klubowicza – numer ID klubowicza
  • Klubowicz – imię i nazwisko klubowicza, które jest podlinkowane, dzięki czemu możesz łatwo przejść do profilu klubowicza
  • Operator – pracownik, który wykonał transakcję
  • Data i godzina – jest to data transakcji wraz z godziną dokonania sprzedaży
  • Godzina – godzina sprzedaży bez daty
  • Cena jednostkowa netto – wartość netto pojedynczej sztuki produktu/usługi/raty
  • Cena jednostkowa brutto – wartość brutto pojedynczej sztuki produktu/usługi/raty
  • Wartość VAT – wartość VAT dla całej transakcji
  • Forma płatności – jest to forma płatności jaką została opłacona usługa/artykuł/rata/opłata. Należy pamiętać, że są to typy płatności. Jeśli więc w Twoim klubie masz utworzoną niefiskalną formę płatności o nazwie „niefiskalna płatność”, która jest typem gotówkowym, to zakupy opłacone tą formą płatności pojawią się w raporcie jako zakupy z formą płatności gotówka.
  • Numer telefonu – dane klubowicza
  • E-mail – dane klubowicza
  • Miasto – dane klubowicza
  • Hrabstwo – dane klubowicza
  • Kod pocztowy – dane klubowicza
  • Ulica – dane klubowicza
  • Numer domu – dane klubowicza
  • Ulica druga linia – dane klubowicza
  • Nazwa karnetu – kolumna ta jest uzupełniana przy płatności za raty i opłaty, jeśli była to sprzedaż barowa albo płatność za zajęcia to ta kolumna pozostanie pusta
  • ID karnetu – kolumna ta jest uzupełniana przy płatności za raty i opłaty, jest to numer ID karnetu
  • Karnet od – data rozpoczęcia karnetu
  • Karnet do –  data końca karnetu
  • Początek opłaconego okresu – pierwszy dzień okresu rozliczeniowego raty, która została opłacona
  • Koniec opłaconego okresu – ostatni dzień okresu rozliczeniowego raty, która została opłacona
  • Numer dokumentu – jeśli dokument sprzedaży został wygenerowany to w kolumnie pojawi się numer paragonu lub faktury. Jeśli została wystawiona faktura, a następnie została do niej wykonana korekta (która nie zeruje faktury), to pojawi się tutaj numer faktury korygującej
  • Marża – marża wynikająca ze sprzedaży. Marżę obliczamy [%]: Zysk/wartość netto x 100 = [%]. Marża nie występuje przy płatnościach bonusem. Przy RW kolumna jest uzupełniona, pomimo braku fizycznego zysku. Marża i zysk mogą być na minusie, jeśli cena zakupu jest większa od ceny sprzedaży.
  • Zysk – zysk ze sprzedaży. Zysk obliczamy: wartość netto – cena zakupu. Zysk nie jest wyliczany przy płatnościach bonusem.
  • Cena zakupu artykułu – cena z dostawy. Cena nie jest widoczna przy płatnościach bonusem. Przy ratach, opłatach, zajęciach, usłudze jest zawsze wartość zero.
  • Rabat [%] – jeśli przy sprzedaży artykułu lub usługi został udzielony rabat to podstawi się tutaj jego wartość procentowa. Rabat do karnetu (promocja albo zmiana ceny raty/opłaty) oraz rabat dla zajęć nie pojawią się w kolumnie.
  • Firma – informacja o tym, czy do profilu Klubowicza jest przypisana firma
  • Nazwa firmy – nazwa firmy przypisanej do Klubowicza
  • NIP firmy – nip firmy przypisanej do Klubowicza
  • Identyfikator płatności – identyfikator generowany dla płatności online z zakładki Finanse –> Płatności elektroniczne –> Płatności elektroniczne.

4. Dostępne opcje w raporcie Sprzedaż – szczegóły 2.0

Wszystkie wyniki raportu możesz także wyeksportować do Excela:

Za pomocą przycisku Szablony filtrowania zapisz często używane filtry, co ułatwi kolejne wyszukiwania:

Po wybraniu grupowania po klubowiczu widoczny jest przycisk Dodatkowe opcje, za pomocą którego można:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły