Sprawdź wysyłkę wiadomości mailowych z systemu za pomocą dedykowanego raportu.
1. Gdzie znaleźć i jak wygląda raport?
Przejdź do zakładki Raporty –> Komunikaty –> E-maile:
2. Jakie filtry są dostępne?
W raporcie dostępne są filtry:
- Od/Do – wybierz daty, w których zostały wysłane wiadomości mailowe
- Status – wybierz z listy rozwijanej status wiadomości, np. sprawdzając skuteczność wysyłki (wysłane)
- Typ – sprawdź wysyłkę maili z automatyzacji po typie
- Typ raportu – wybierz jedną z dwóch opcji: e-mail, czyli wszystkie wiadomości automatyczne i marketingowe, lub mailer, czyli wszystkie wiadomości wysłane z zakładki Marketing -> Mailer -> E-maile
- Klubowicz – sprawdź czy dany klubowicz otrzymał maile
3. Jak działa raport?
Po wybraniu filtrów i kliknięciu przycisku Szukaj raport zwróci zbiorcze podsumowanie wyników, czyli:
- Liczbę – wygenerowanych maili w danym zakresie dat
- Liczbę wysłanych maili – ile z wygenerowanych mali dotarło do skrzynek klubowiczów
- Liczbę przeczytanych maili – ile z wysłanych maili zostało przeczytanych
Dodatkowo w raporcie widoczne są kolumny:
- Data – data i godzina wysłania maila
- Typ – wyświetli się tu typ wysłanej wiadomości automatycznej lub maili marketingowych wysłanych z mailera
- E-mail – adres mailowy, na który została nadana wiadomość
- Przeczytane – informacja czy mail został przeczytany
- Status – status wysyłki maili, jeśli w tej kolumnie zobaczysz “Błąd wysyłania”, to zweryfikuj dane swojej skrzynki pocztowej wprowadzone w zakładce Ustawienia klubu -> Konfiguracja -> Powiadomienia lub napisz zgłoszenie do Działu Support
Dodatkowe plusy przy wiadomościach, które nie zostały wysłane prawidłowo, pomogą zweryfikować przyczynę niedostarczenia wiadomości:
Aby wyświetlić mniej kolumn w raporcie kliknij “Zarządzanie kolumnami” i odznacz kolumny, które chcesz pominąć w wynikach wyszukiwania:
Dane możesz także wyeksportować do Excela klikając na „Dodatkowe opcje„: