Włączenie automatycznego wypowiedzenia
W celu konfiguracji przejdź do zakładki Ustawienia klubu(w przypadku klubów sieciowych Ustawienia sieci) –> Konfiguracja –> Konfiguracja karnetów –> Automatyczne wypowiedzenia karnetów –> kliknij w ikonę plusa:
Dostępne są tu ustawienia:
A – Nazwa – wprowadź nazwę dla zasad automatycznego wypowiedzenia
B – suwak Aktywny – zaznacz suwak na Tak, aby włączyć ustawienia
C – Karnet – wybierz z listy karnety dla których obowiązuje wypowiedzenie automatyczne. Ten sam karnet nie może być wybrany w kilku definicjach automatycznego wypowiedzenia, ponieważ wyświetlony będzie komunikat:
Ważne! Jeśli w definicji automatycznego wypowiedzenia jest zaznaczony karnet, który w swojej definicji posiada płatne wypowiedzenie. – Opłata za wypowiedzenie będzie dodawana tylko podczas ręcznego złożenia wypowiedzenia. Podczas automatycznego wypowiedzenia – opłata wypowiedzeniowa nie doda się.
Jeśli jest zaznaczona opcja dodaj karę, doda się kara wypowiedzeniowa.
D – Liczba nieopłaconych rat, po których wypowiadamy karnet – wpisz
Na przykład: karnet ma 12 rat (od stycznia do grudnia). W polu wpisana została liczba 2. W umowie opłacone zostały raty za miesiące: styczeń i luty. Nieopłacone miesiące to marzec i kwiecień.
W takiej sytuacji, 1. maja o północy umowa zostanie automatycznie wypowiedziana, a data zakończenia ustawi się na 30.04. Jeśli w karnecie został wprowadzony okres wypowiedzeniowy – podczas automatycznego wypowiedzenia nie jest brany pod uwagę.
E – suwak Nie licz rat zamrożeniowych do automatycznego wypowiedzenia karnetu – ustawienie dotyczy liczenia lub braku liczenia rat zamrożeniowych jako nieopłaconych rat do automatycznego zamknięcia karnetu.
Na przykład: karnet ma 12 rat (od stycznia do grudnia). W polu wpisana została liczba 2. W umowie zostały opłacone dwie raty za miesiące: styczeń i luty. Nieopłacone miesiące to marzec i kwiecień.
W marcu karnet był zamrożony.
Jeśli suwak ustawiony jest na Tak, 1. maja umowa nie zostanie automatycznie wypowiedziana. W przypadku jeśli maj (który nie został zamrożony) również nie zostanie opłacony to 1. czerwca umowa zostanie automatycznie wypowiedziana.
F – suwak Po wypowiedzeniu wyzeruj niezapłacone raty – ustawienie dotyczy zamknięcia karnetu po określonej w polu wyżej liczbie rat, po automatycznym zamknięciu karnetu zaległe raty zmieniają cenę na 0 złotych:
G – suwak Po wypowiedzeniu wyzeruj niezapłacone opłaty – ustawienie dotyczy zamknięcia karnetu po określonej w polu wyżej liczbie rat, po automatycznym zamknięciu umowy zaległe opłaty zmieniają cenę na 0 złotych
H – Dodaj karę – jeśli ustawienie jest włączone podczas automatycznego wypowiedzenia zostanie dodana kara za wypowiedzenie. Gdy suwak Dodaj karę zostanie włączony, natomiast pole Wartość zostanie puste, cena zostanie pobrana z definicji kary. Jeśli w polu wartość zostanie wpisana cena, to zastąpi ona cenę z definicji opłaty.
Ważne! Karę należy zdefiniować wcześniej w zakładce Ustawienia klubu –> Konfiguracja –> Opłaty –> Lista opłat. Z typem o nazwie Kara – automatyczne wypowiedzenie.
Opcja Dodaj karę o zmiennej cenie – sprawi, że w zależności od liczby opłaconych rat w karnecie, zostanie dodana inna cena.
Na przykład: karnet ma 12 rat (od stycznia do grudnia), po 1. nieopłaconej racie system powinien automatycznie wypowiedzieć karnet
Dodanie kary zadziała następująco:
- Gdy w karnecie nie ma ani jednej opłaconej raty, pod koniec stycznia karnet zostanie wypowiedziany i doda się kara w wysokości 500 złotych.
- Gdy w karnecie zostały opłacone dwie raty (np. styczeń i luty), a marzec jest zaległy, to pod koniec marca karnet zostanie wypowiedziany i doda się kara 500 złotych.
- Gdy w karnecie zostało opłacone 5 rat (np. od stycznia do maja), a czerwiec jest zaległy, to pod koniec czerwca karnet zostanie wypowiedziany i doda się kara w kwocie 400 złotych.
- Gdy w karnecie jest 9 opłaconych rat (np. od stycznia do września), a październik jest zaległy, to pod koniec października karnet zostanie wypowiedziany i doda się kara w wysokości 200 złotych.
- Gdy w karnecie jest 10 opłaconych rat (np. od stycznia do października), a listopad jest nieopłacony, to pod koniec listopada karnet zostanie wypowiedziany i doda się kara w wysokości 50 złotych.
Ważne! Rata opłacona za zero złotych i opłacona rata zamrożeniowa – są liczone do liczby opłaconych rat.
Opłacona rata dopełnieniowa – nie jest liczona.
Kolejność działań podczas automatycznego wypowiedzenia
Jeśli automatyczne wypowiedzenie zostało skonfigurowane tak, że działa w nim opcja wyzerowania nieopłaconych rat oraz dodanie kary o zmiennej cenie to kolejność działania wygląda następująco:
Karnet przechodzi w proces automatycznego wypowiedzenia –> liczone są opłacone raty –> dodawana jest kara z ceną zależną od opłaconych rat –> zerowane są nieopłacone raty.
Powiadomienie automatyczne
Możesz uruchomić automatyczny mail/sms przy złożonym automatycznym wypowiedzeniu przez zakładkę Ustawienia klubu –> Automatyzacja –> Proces sprzedaży –> Karnet –> Automatyczne wypowiedzenie karnetu