Możesz użyć zamrożenia w przypadku, gdy Klubowicz nie będzie mógł korzystać z usług klubu i informuje o tym z wyprzedzeniem. Klubowicz może również zaplanować zamrożenie w czasie trwania karnetu.
Zamrożenia karnetu wprowadzane są na całe okresy rozliczeniowe i mogą być dla nich zdefiniowane dodatkowe opłaty.
Dowiesz się gdzie w systemie należy skonfigurować zamrożenia oraz jak je wprowadzać w sprzedanym karnecie.
Konfiguracja zamrożenia w karnecie typu open
1. Przejdź do zakładki Ustawienia klubu (w przypadku sieci klubów jest to zakładka Ustawienia sieci)
2. Kliknij w zakładkę Karnety
3. Wybierz karnet typu Open i edytuj go za pomocą ołówka
4. W edycji karnetu przejdź do zakładki Automatyzacja:
Wypełnij pola związane z zamrożeniem:
- Cena raty podczas zamrożenia – to wartość na jaką zmieni się cena zamrożonej raty, możesz wprowadzić tutaj 0 złotych, jeśli okres zamrożenia nie jest płatny lub jak na przykładzie 20 złotych.
- VAT podczas zamrożenia – określ tu stawkę VAT dla opłaty za zamrożenie
- Nazwa na paragonie podczas zamrożenia – wprowadź nazwę jaka będzie wyświetlana na paragonie przy opłaceniu raty zamrożeniowej, jeśli zaznaczysz checkbox Dodaj okres raty do nazwy, taka informacja będzie dodatkowo wyświetlana na paragonie
- Maksymalny okres zamrożenia – pole to nie jest dostępne w przypadku karnetów typu open z więcej niż jedną ratą
- Liczba dostępnych zamrożeń – wprowadź ile razy Klubowicz może zamrozić karnet w trakcie trwania karnetu, na przykładzie, gdy karnet ma okresy miesięczne a wprowadzona tutaj liczba to 3, oznacza to, że Klubowicz może wprowadzić zamrożenia na maksymalnie 3 miesiące. Jeśli to pole nie zostanie wypełnione, możliwe będzie wprowadzenie zamrożenia bez ograniczeń.
- Liczba dni, w ciągu których można zamrozić następną ratę – możesz wprowadzić liczbę dni od rozpoczęcia raty w ciągu których możesz zamrozić kolejną ratę
- Zamrożenie wydłuża okres karnetu – jeśli zaznaczysz ten checkbox, po wprowadzeniu zamrożenia data końca karnetu zmieni się o okres zamrożenia oraz wygenerują się dodatkowe raty
- Zamrożenie w bieżącej racie – ta opcja pozwoli na wprowadzenie zamrożenia w trakcie trwania raty, ale pod warunkiem, że nie została jeszcze opłacona
- Wymagaj powodu zamrożenia – gdy zaznaczysz ten checkbox, podczas wprowadzania zamrożenia z listy rozwijanej możesz wybrać powód. Powody zamrożenia zdefiniuj wcześniej w zakładce
Ustawienia klubu –> Karnety–> Powody zamrożenia.
Wprowadzenie i działanie zamrożenia w karnecie typu open
1. Przejdź do zakładki Klubowicze
2. Wybierz Profil klubowicza
3. Przejdź do zakładki Karnety i koło zębate
4. Wybierz Zamrożenie
5. Wybierz powód zamrożenia i jego okres, zatwierdź przyciskiem Zapisz. Możliwe jest wybranie przyszłych rat karnetu.
W podanym przykładzie, zamrożenie bieżącej raty nie jest możliwe, ponieważ jest już opłacona.
6. Wprowadzone zamrożenie zmienia cenę zamrożonych rat, datę końca karnetu oraz dodaje dodatkowe raty zgodnie z ustawieniami:
Przy zamrożonych ratach pojawiają się ikony śnieżynek.
Gdy zamrożenie przy karnecie jest darmowe, to rata opłaci się za wartość 0 złotych w dniu aktywacji zamrożenia.
Zamrożenie przez Strefę klubowicza
Zamrożenie karnetu może zostać wprowadzone samodzielnie przez Klubowicza w Strefie klubowicza. Aby to umożliwić wystarczy przejść do zakładki Ustawienia klubu –> Strefa klubowicza i zaznaczyć suwak Zamrożenie:
Zapisz wprowadzone zmiany na dole zakładki.
Po zalogowaniu do Strefy klubowicza w zakładce Członkostwo Klubowicz ma dostępny przycisk Zamrażam
Po wyborze rat, należy zapisać zmiany:
Wycofanie zamrożenia karnetu
Możesz wycofać zamrożenie przed zakończeniem wybranego okresu zamrożenia:
1. Wybierz Profil klubowicza
2. Przejdź do zakładki Karnety i koło zębate
3. Wybierz Wycofanie zamrożenia karnetu
Wycofanie zamrożenia jest możliwe również samodzielnie przez Klubowicza w Strefie klubowicza. Po zalogowaniu w zakładce Członkostwo widoczny jest przycisk Wycofuję zamrożenie
Możliwe jest wybranie wycofania zamrożenia ze wszystkich lub z poszczególnych rat:
Ważne! Nie można wycofać przyszłych zamrożeń, jeśli ich rata jest już opłacona.
Raport Zamrożenia
W raporcie Zamrożenia możesz sprawdzić Klubowiczów, których karnety zostały zamrożone z informacją m.in. o etapie zamrożenia jak w trakcie, zakończone lub nierozpoczęte.