Jak uruchomić i jak działa Windykacja?

W tym artykule dowiesz się jak prawidłowo skonfigurować oraz jak działa proces windykacji w systemie eFitness. Dzięki temu modułowi możesz uporządkować dłużników oraz podjąć wobec nich działania windykacyjne, np. zobaczysz ilu klubowiczów zalega z płatnościami za raty karnetu, jak wysokie są zaległości, czy na jakim etapie windykacji znajduje się klubowicz.

Uruchomienie oraz konfiguracja modułu windykacji

W tym celu na górnej belce w systemie wybierz ikonę chmurki ze znakiem zapytania –> przycisk „Napisz do nas”:

Następnie kliknij na ikonę plusa w prawym górnym rogu:

W zgłoszeniu napisz o chęci włączenia zakładki Windykacja.

Kiedy moduł zostanie już uruchomiony, w zakładce Finanse pojawi się zakładka Windykacja, a w niej zakładki: Kartoteka windykacji, Działania, Szablony dokumentów oraz Konfigurator procesu:

Konfiguracja windykacji

1. Przejdź do zakładki Finanse -> Windykacja -> Konfigurator procesu aby utworzyć działania, jakie będą podejmowane podczas procesu windykacji:

2. Kliknij ikonę plusa w prawym górnym rogu:

3. Wypełnij pola:

A) Nazwa – nazwa zadania w procesie windykacji
B) Czas wykonania (liczba dni) – liczba dni, po upłynięciu których powinno zostać wykonane działanie
C) suwak “od daty końca karnetu” – jeśli zaznaczysz go na “TAK”, to proces windykacyjny będzie liczył dni od daty zakończenia karnetu na Profilu klubowicza. Standardowo dni liczone są od terminu płatności
D) Użytkownik – wskaż pracownika, który będzie odpowiedzialny za wykonanie działania i jego monitorowanie
E) Opis – opis zadania windykacyjnego, a także treść SMS czy wiadomości mailowej
F) Typ – wybierz jeden z dostępnych typów:
– Telefon
– SMS
– E-Mail
– List
– Wezwanie do zapłaty
– Wniosek do sądu
G) Dokumenty – załączniki do zadania windykacyjnego np. wzór wezwania do sądu zdefiniowane wcześniej w zakładce Szablony dokumentów

Przykładowy schemat zadań windykacyjnych

Jeśli chcesz uruchomić w swoim klubie windykację, możesz napisać zgłoszenie do Działu Support z prośbą o skonfigurowanie procesu. Możesz także skorzystać z przykładowego schematu zadań windykacyjnych:

  1. E-mail po 1 dniu od terminu płatności
  2. SMS po 7 dniach od terminu zapłaty
  3. Wezwanie do zapłaty po 30 dniach od terminu zapłaty
  4. Telefon po 40 dniach od terminu zapłaty
  5. Wniosek do sądu po 60 dniach od terminu zapłaty

Ważne! Jeśli masz uruchomione automatyczne powiadomienia przypominające o płatnościach w Ustawieniach klubu -> Automatyzacja -> Proces sprzedaży -> Przypomnienia o płatności, to mail wyśle się dwukrotnie: z procesu windykacyjnego oraz z automatyzacji.

Tworzenie dokumentów

1. Aby utworzyć dokumenty, które mogą zostać załączone do procesu windykacyjnego przejdź do zakładki Finanse -> Windykacja -> Szablony dokumentów -> ikona plusa w prawym górnym rogu:

2. Dodaj nazwę i uzupełnij treść dokumentu:

3. W treści dokumentu możesz wstawić Tokeny. Tokeny pozwolą na automatyczne pobranie danych z Profilu klubowicza:

Monitoring działań windykacyjnych

1. Przejdź do zakładki Finanse -> Windykacja -> Działania, aby sprawdzić na jakim etapie windykacji są Twoi klubowicze:

W zakładce zobaczysz: wszystkich klubowiczów z zaległościami oraz typ działania jaki należy dla nich wykonać. Dodatkowo w tabeli widać pracownika odpowiedzialnego za wykonanie działania. 

Ważne! Procesy windykacyjne o typie SMS oraz E-Mail są procesami automatycznymi i wysyłają się z systemu bez dodatkowych akcji, jeśli masz poprawnie skonfigurowane Powiadomienia w swoim klubie. Pozostałe procesy np. wysłanie pisemnego wezwania do zapłaty, należy wykonać ręcznie – poza systemem eFitness.

2. Aby przejść do szczegółów zadania kliknij na ikonę lupy w wierszu działania windykacyjnego:

3. W szczegółach działania możesz:

A) zobaczyć wszystkie przeterminowane płatności w procesie windykacji
B)
wystawić dokumenty do rat, które powinny być uprzednio utworzone w zakładce Finanse -> Windykacja -> Szablony dokumentów
C) pobrać już wystawione dokumenty w formacie PDF
D) przeczytać szczegóły działania
E) dodać uwagi do szczegółów zamknięcia zadania
F)
zamknąć zadanie i oznaczyć je jako wykonane (Sukces) lub umorzone (Anulowana)

4. Po kliknięciu przycisku Zamknij zostaniesz przekierowany do szczegółów sprawy w Kartotece windykacji:

Sprawdzanie szczegółów zadłużenia

1. Aby sprawdzić status zadłużenia klubowicza przejdź do zakładki Finanse -> Windykacja -> Kartoteka windykacji:

Znajdziesz tu takie informacje jak:

  • Klubowicz, który ma zaległości w opłatach
  • Rodzaj karnetu, którego raty nie zostały opłacone
  • Aktualny etap windykacji
  • Łączna wartość zaległości
  • Dni pozostałe do końca trwania karnetu
  • Data ostatniego działania windykacyjnego

2. W tej zakładce możesz użyć filtrów:

A) Klubowicz – aby wyfiltrować sprawy windykacyjne danego klubowicza
B) Etap – sprawdź klubowiczów będących w jednym z etapów windykacji

C) Rozliczono – w tabeli pokażą się wszyscy klubowicze lub tylko ci, których zaległe płatności zostały rozliczone:

Dodatkowo za pomocą ikony zegara sprawdzisz historię procesu windykacyjnego:

3. Przejdź szczegółowego widoku zadłużenia klubowicza za pomocą ikony lupki:

4. Znajdziesz tu takie informacje jak:

A) Płatności – kwota zaległości. Jeżeli klubowicz rozliczy płatność możesz ją po prawej stronie zaznaczyć jako zapłaconą, uprzednio wybierając odpowiednią formę płatności
B) Działania – zadania windykacyjne przypisane do klubowicza wraz z możliwością zakończenia działania i dodania uwag poprzez kliknięcie ikony lupy
C) W tej zakładce znajdują się także 3 przyciski umożliwiające zakończenie zadania windykacyjnego:

  1. Zamknij – pozwoli zamknąć proces windykacji jeżeli wszystkie zaległości zostały zaznaczone jako opłacone
  2. Zakończ karnet i zamknij – zamyka proces windykacyjny, a dodatkowo zakończy karnet przed czasem na Profilu klubowicza,  jeżeli wszystkie zaległości zostały zaznaczone jako opłacone
  3. Zakończ karnet z długiem i zamknij – zakończy karnet przed czasem na Profilu klubowicza i zamknie proces windykacji, niezależnie od tego, czy zaległości zostały opłacone

D) Po prawej stronie od przycisków umożliwiających zamknięcie procesu windykacji znajdziesz powody zamknięcia karnetu, które można dodawać i edytować w zakładce Ustawienia klubu -> Konfiguracja -> Karnety -> Powody zamknięcia

Raportowanie zaległości

1. Przejdź do zakładki Raporty -> Finanse -> Zaległości w płatnościach:

2. Wybierz w filtrze Od/Do zakres dat, na które przypada termin płatności aby wyfiltrować dłużników z danego okresu:

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły