W tym artykule dowiesz się jak wykonać cesję karnetu, czyli przeniesienie aktywnego karnetu na innego klubowicza. Na przykład w sytuacji, gdy jeden z klubowiczów nie może już korzystać z oferty klubu i znajduje osobę na którą ma zostać przeniesiony karnet, zamiast zamykać karnet i ponosić za to karę. Możliwość cesji zależy od regulaminu Twojego klubu.
Definicja powodów cesji
1. Aby wykonać cesję należy podać jeden z dostępnych powodów, które można zdefiniować w zakładce Ustawienia klubu/sieci -> Konfiguracja-> Konfiguracja karnetów -> Powody zamknięcia -> ikona plusa w prawym górnym rogu:
2. Wpisz nazwę powodu wykonania cesji oraz wybierz miejsce użycia:
Możesz zdefiniować uniwersalny powód zamknięcia karnetu zaznaczając wszystkie dostępne miejsca użycia.
Wykonanie cesji dla karnetu
1. Przejdź na Profil klubowicza -> do zakładki Karnety -> ikona koła zębatego -> Cesja:
2. Wskaż:
A) Datę rozpoczęcia cesji – od kiedy karnet ma zostać przepisany na innego klubowicza
B) Powód – wybierz jeden z dostępnych powodów z listy. Powody wykonania cesji są definiowane w części konfiguracyjnej
C) Klubowicza – wybierz już istniejącego klubowicza, na którego ma zostać wykonana cesja
3. Po wykonaniu cesji data końca karnetu na Profilu klubowicza ulega zmianie:
4. Na koncie klubowicza, na którego została wykonana cesja pojawia się karnet z datą startu określoną w dacie rozpoczęcia cesji oraz lista przyszłych rat:
W przypadku karnetów jednoratalnych u Klubowicza, na którego została wykonana cesja liczba rat to zero (ponieważ karnet miał jedną ratę i ona zostaje na Profilu poprzedniego właściciela karnetu)
Wykonanie płatnej cesji dla karnetu
1. Jeśli pobierasz opłatę za wykonaną cesję, to przejdź do zakładki Ustawienia klubu/sieci -> Konfiguracja -> Opłaty lista opłat i dodaj opłatę ikoną plusa w prawym górnym rogu:
Możesz także skorzystać z instrukcji w Bazie wiedzy jak działa opłata za cesję.
2. Po zdefiniowaniu opłaty, przejdź na Profil klubowicza -> do zakładki Karnety -> ikona koła zębatego -> Cesja:
3. Wskaż:
A) Datę rozpoczęcia cesji – od kiedy karnet ma zostać przepisany na innego klubowicza
B) Powód – wybierz jeden z dostępnych powodów z listy. Powody wykonania cesji są definiowane w części konfiguracyjnej
C) Klubowicza – wybierz już istniejącego klubowicza, na którego ma zostać wykonana cesja
4. Po wykonaniu cesji data końca karnetu na Profilu klubowicza ulega zmianie:
5. Na koncie klubowicza, na którego została wykonana cesja pojawia się karnet z datą startu określoną w dacie rozpoczęcia cesji oraz lista przyszłych rat. Na Profilu klubowicza, na którego został przepisany karnet pojawia się także opłata za cesję,:
Ważne! Jeśli opłata za cesję ma zostać dodana, zdefiniuj ją wcześniej według instrukcji: Jak działa opłata za cesję?