W celu zwiększenia bezpieczeństwa logowania klubowiczów oraz weryfikacji czy ich dane kontaktowe są prawidłowe i aktualne, możesz skorzystać z dwuetapowej weryfikacji maila i/lub numeru telefonu.
Uruchomienie dwuetapowej weryfikacji
Napisz do nas zgłoszenie przez system zgłoszeń z informacją z jakiego typu weryfikacji chcesz korzystać. Do wyboru masz:
- dwuetapową weryfikację maila oraz numeru telefonu
- jednoetapową weryfikację maila
- jednoetapową weryfikację numeru telefonu
W celu napisania zgłoszenia na górnej belce w systemie wybierz ikonę chmurki ze znakiem zapytania, a następnie kliknij w przycisk Napisz do nas:
Ważne! Jeśli jest włączona dwuetapowa weryfikacja, mail i numer telefonu są wymagane na profilu Klubowicza, nawet gdy dane te w zakładce Ustawienia klubu -> Konfiguracja -> Opcje klubowicza -> Dane klubowicza nie są oznaczone jako wymagane.
Konfiguracja powiadomień
W systemie dostępne już są domyślnie skonfigurowane powiadomienia, które Klubowicze otrzymują podczas dwuetapowej weryfikacji. Można je znaleźć w zakładce Ustawienia klubu (lub w przypadku klubu sieciowego Ustawienia sieci) -> Automatyzacja. Są to:
a) Weryfikacja adresu e-mail:
b) Weryfikacja numeru telefonu:
Statusy dwuetapowej weryfikacji
W systemie wyróżniamy cztery statusy weryfikacji:
a) trwa weryfikacja – oznacza to, że dane są w trakcie weryfikacji. Został wysłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym oraz sms z kodem. Status ten jest widoczny przez dwa dni, a następnie zmienia się na zweryfikowany (jeśli proces się powiedzie) lub niezweryfikowany.
b) zweryfikowany – mail i numer telefonu są zweryfikowane prawidłowo przez Klubowicza
c) niezweryfikowany – mail i numer telefonu nie zostały zweryfikowane przez Klubowicza w wyznaczonym czasie. Nie będzie on otrzymywał wiadomości z systemu.
d) niewymagany – status ten jest dostępny tylko dla profilów powiązanych Klubowiczów, np. dzieci. Jest on widoczny w przypadku, gdy powiązany Klubowicz nie posiada uprawnień do odbioru indywidualnych powiadomień oraz umowy, ale ma wprowadzone dane kontaktowe.
Proces weryfikacji
1. Po dodaniu Klubowicza do systemu wysyła się do niego natychmiastowy mail z linkiem weryfikacyjnym. Wysyłkę takiego maila można ponowić.
2. Kiedy Klubowicz otrzyma wiadomość e-mail i kliknie w link, wyśle się do niego sms z kodem weryfikacyjnym na podany podczas rejestracji numer telefonu.
Kod możliwy jest do wpisania w dwóch miejscach:
a) przez pracownika w systemie po kliknięciu w przycisk „Weryfikuj dane” na profilu Klubowicza:
b) przez Klubowicza na stronie, która pojawia się po kliknięciu w link weryfikacyjny z maila:
Jeśli sms nie został dostarczony, możliwe jest jego ponowne wysłanie:
Klubowicz będzie miał trzy próby wpisania kodu. Jeżeli żadna z nich się nie powiedzie, kod dezaktywuje się i konieczne będzie zlecenie nowej wysyłki sms:
Po prawidłowym wpisaniu kodu weryfikacja zakończy się sukcesem, a statusy przy mailu i numerze telefonu zmienią się na „Zweryfikowane”.
Klubowicz ma dwa dni na weryfikację danych, a dokładna data jest podana w przypomnieniach oraz w zakładce Dane -> Dane personalne na jego profilu:
Jeżeli Klubowiczowi nie uda się zweryfikować danych w wyznaczonym czasie, na jego profilu po kliknięciu w przycisk „Weryfikuj dane” lub „Weryfikuj” w przypomnieniach będzie możliwe ponowne zlecenie wysyłki maila: